O nas
MISJA WYCHOWAWCZA SZKOŁY
Uważamy, że aby zapewnić dziecku jak najdogodniejsze warunki efektywnego rozwoju, szkoła, która jest pierwszą w etapie jego kształcenia powinna być
„szkołą rodzinną”. Jest więc bardzo ważne, by atmosfera panująca w niej była sprzyjająca uczniom, by kontynuowała wartości, tradycje i pomagała w wychowaniu i kształceniu dziecka.
MODEL ABSOLWENTA
Zakładamy, że w wyniku systematycznego, skorelowanego i spójnego oddziaływania po sześcioletnim procesie wychowawczym uczeń będzie:
- gotów do wzięcia na siebie odpowiedzialności za swoją przyszłość
- bogaty w wiedzę i umiejętności na miarę swoich możliwości
- przejawiał zaangażowanie w życie społeczne i rozwijał swoje talenty dla dobra innych
- wrażliwy na piękno i zatroskany o ochronę przyrody
- interesował się sprawami szkolnymi i rozumiał problemy środowiska lokalnego
- potrafił odbierać informacje przekazywane przez środki masowego przekazu i właściwie je interpretował
- szanował godność własną i drugiego człowieka
- przygotowany do samodzielnego życia
- właściwego funkcjonowania w grupie rówieśniczej i w społeczeństwie
- rozwijał potrzebę dbania o własne ciało, zdrowie fizyczne, psychiczne i duchowe
- posiadał zdolność twórczego myślenia
BIBLIOTEKA SZKOLNA
Nasza biblioteka szkolna służy
uczniom, nauczycielom, innym pracownikom szkoły oraz rodzicom. Zajmuje niewielkie pomieszczenie na parterze, posiada bogaty księgozbiór. Oprócz lektur każdy może tu znaleźć coś dla siebie. Młodsze dzieci – bajki, zbiorki wierszy, opowiadania; natomiast starsze – książki
o różnej tematyce, w tym sporo nowości.
Biblioteka kontynuuje też prenumeratę kilku tytułów czasopism, uwzględniających problematykę dotyczącą wychowania oraz zainteresowania uczniów. Gromadzi również
filmy na DVD, kasety wideo oraz zbiory multimedialne. Księgozbiór jest wzbogacany w miarę możliwości pod kątem aktualnego zapotrzebowania uczniów i nauczycieli.
Przy bibliotece szkolnej działa, składające się z kilku uczniów,
kółko biblioteczne. Jego członkowie oprócz tego, że poznają literaturę dziecięcą i młodzieżową to także pomagają w prostych pracach bibliotecznych, np. układają książki, pomagają je naprawiać.
W ramach pracy z czytelnikiem przeprowadzane są wśród uczniów
plebiscyty związane z książką i czytaniem np. comiesięczny ranking na najlepiej czytającą klasę, konkursy plastyczno-czytelnicze.